december 07, 2010

Mikulás zsákok

A kisebbik lányom osztályába idén nem csizmákat készítettem, hanem más szülőkkel összefogva, Mikulás zsákok voltak a meglepetések.

Ilyen lett készen*:

* Az egyik apuka rajzolta meg a Mikulás szemeit és a szájat minden archoz, de majdnem pont ilyen lett, csak persze fekete filccel rajzolta, én meg a mintadarabhoz ceruzát használtam.

A Mikuláscsomag részei:

  • A zsákokat zsákvászonból készítettem, kész mérete 15 cm*20 cm. 15cm*40 cm-es anyagdarabokat vágtam a méteráruként kapható zsákvászonból. A téglalap forma oldalait körben cikcakköltéssel szegtem be, a két rövidebb oldalát (ebből lesz a zsák szája) kétszer is, hogy ne tudjon felfesleni. Ezután a hosszanti oldalt középen félbehajtottam és a két szélét végigvarrtam, majd kifordítottam. Mivel a zsákvászon elég merev, ezért magától hengeres lett a zsák.
  • Fehér kartonból lettek kivágva a következő részek: szakáll, a sapi szegélye és pomponja, valamint a kesztyű szegélye. Piros kartonból készült a Mikulás nózija és a sapi. Barackszínű karton az alapja az arcnak és a kesztyűnek. Nagyon kedvesek voltak a kisebbik lányom osztálytársainak szülei, mert kivágták nekem a sablonok alapján megrajzolt mintákat, sőt az egyik mamával együtt mentünk el meglepetéseket venni a zsákba.
  • Az egyik apuka bevállalta a szemek és a szájak berajzolását.
  • Az utolsó csütörtökön este, miután csemetéink végre elmentek aludni, a nekem elküldött részeket összeillesztettük a párommal és egyszerű stiftes papírragasztóval összeállítottuk a fejeket, illetve a szegélyes kesztyűket (a kesztyűkből egy zsákhoz két darabot készítettünk).
  • Ezt követően megtöltöttük a zsákokat: szaloncukrokat, tejcsokis mikulásfigurákat, plusz héjas földimogyorót, meg szintén héjas pisztáciát tettünk minden zsákba. Vékony aranyszállal kötöttük meg a zsák száját.
  • A mikulásos zsákokat megigazgattuk és erős ragasztóval, ami textilt is ragaszt, a már megtöltött zsákokra rögzítettük a Mikulás arcát, majd a gombokat, végül pedig a pár kesztyűt. Pár perc kellett, amíg a ragasztó elkezdett megkötni. Amikor megszáradt minden ragasztott elem a zsákokon, egy nagy dobozt kerestünk és belepakoltuk az összeset. Másnap pedig bevittem a suliba.
  • A Mikulás szokás szerint 6-án, hétfőn hajnalban belibegett a terembe és ott hagyta a meglepetéseket a gyerekeknek és a tanító néniknek is :))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése