június 22, 2016

Esküvői doboz 4. (Wedding Box 4.)

11) Jótanácsok, bölcsességek útravalóul

Néhány példa a 24 idézetből/jótanácsból:
  • "A szeretet olyan, mint a gyógyszer, nem jutalom. Nem annak kell adni, aki megérdemli, hanem annak, akinek szüksége van rá." /Böjte Csaba/
  • "Lehet, hogy csak egy ember vagy ezen a világon, de valakinek TE jelented magát A Világot!" /Gabriel Garcia Márquez/
  • "Nem azért szeretlek, aki te vagy, hanem azért, aki én vagyok melletted!" /Gabriel Garcia Márquez/
  • "Az igaz barát a kezedet fogja és a szívedet simítja." /Gabriel Garcia Márquez/
  • "Mert a hol van a ti kincsetek, ott van a ti szívetek is." /Lukács 12:34/
  • "Minden féltett dolognál jobban őrizd meg szívedet, mert abból indul ki minden élet." /Példabeszédek 4:23/
  • "Jobban boldogul kettő, mint egy: fáradozásuknak szép eredménye van. Mert ha elesnek, az egyik felemeli a társát. De jaj az egyedülállónak, mert ha elesik, nem emeli fel senki. Éppígy, ha ketten fekszenek egymás mellett, megmelegszenek, de aki egyedül van, hogyan melegedhetne meg? Ha az egyiket megtámadják, ketten állnak ellen. A hármas fonál nem szakad el egyhamar." /A Prédikátor Salamon könyve 4:9-12/
  • "Ha embereknek vagy angyaloknak nyelvén szólok is, szeretet pedig nincsen bennem, olyanná lettem, mint a zengő érc vagy pengő cimbalom. És ha jövendőt tudok is mondani, és minden titkot, és minden tudományt ismerek is, és ha egész hitem van is, úgyannyira, hogy hegyeket mozdíthatok ki helyükről, szeretet pedig nincsen én bennem, semmi vagyok. És ha vagyonomat mind felétetem is, és ha testemet tűzre adom is, szeretet pedig nincsen én bennem, semmi hasznom abból. A szeretet hosszútűrő, kegyes, a szeretet nem irigykedik, a szeretet nem kérkedik, nem fuvalkodik fel. Nem cselekszik éktelenül, nem keresi a maga hasznát, nem gerjed haragra, nem rója fel a gonoszt. Nem örül a hamisságnak, de együtt örül az igazsággal. Mindent elfedez, mindent hiszen, mindent remél, mindent eltűr. A szeretet soha el nem fogy: de legyenek bár jövendőmondások, eltöröltetnek, vagy akár nyelvek, megszűnnek, vagy akár ismeret, eltöröltetik. Mert rész szerint van bennünk az ismeret, rész szerint a prófétálás: De mikor eljő a teljesség, a rész szerint való eltöröltetik. Mikor gyermek voltam, úgy szóltam, mint gyermek, úgy gondolkodtam, mint gyermek, úgy értettem, mint gyermek: minekutána pedig férfiúvá lettem, elhagytam a gyermekekhez illő dolgokat. Mert most tükör által homályosan látunk, akkor pedig színről-színre, most rész szerint van bennem az ismeret, akkor pedig úgy ismerek majd, a mint én is megismertettem. Most azért megmarad a hit, remény, szeretet, e három, ezek között pedig a legnagyobb a szeretet." /1Korinthus 13:1-13/

2 megjegyzés:

  1. Hú,ez most jókor jött-a doboz ötlet! Szombaton megyek egy esküvőre.:)Írtó ügyes vagy!!!!!♥

    VálaszTörlés
  2. Milyen kincsek lapulnak még a dobozban? Sejtelmesen látszódnak.:) És a kis dobozokban mi van???? :))))

    VálaszTörlés