augusztus 20, 2010

Hímzett könyvjelzők (3)







Ez alkalommal három hímzett könyvjelzőt szeretnék megmutatni. Egyszerű, keresztszemes hímzéssel készítettem el a mintákat, néhol kiegészítve egy-egy kisebb egyszerű öltéssel (backstitch, french knot). A könyvjelzők szélét pelenkaöltéssel szegtem be, a sarkokba plusz egy öltést tettem, mintha pont a csücsökbe is került volna egy öltés.

Néhány technikai trükk:
A könyvjelző hátoldalára (textiles) ragasztós közbélést vasaltam, mielőtt körbeszegtem, így az eltakarja a hátoldalt (jellemzően egyet, de kettőnél nem többet szoktam rávasalni, egyébként nagyon vastag lenne).
A körbeszegést ez egyik hosszabbik oldal alsó részén szoktam elkezdeni, majd a legutolsó öltést úgy szoktam befejezni, hogy ne látszódjon a színéről, honnan kezdtem. A hátoldalon így csak az elszegés látszik pluszban, de szép lesz mindkét oldal.

Korábban nagyon sok keresztszemes mintát gyűjtöttem be az internetről (amik ingyenesen letölthetők voltak), de most csak a madaras minták helyét sikerült beazonosítanom (sajnos nem tudom, hol találtam régebben a méhecskés mintát, ehhez nem tudok linket csatolni):
1) http://www.birdcrossstitch.com/CrossStitch/rufous_pattern.html
2) http://www.birdcrossstitch.com/CrossStitch/babyhummer.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése