április 18, 2012

Textil fánk (polár anyagból, kulcstartó)

Jó régen írtam bejegyzést utoljára, aminek részben az az oka, hogy közben anyuka vagyok és olvasónaplót írunk gőzerővel a kisebbik lánnyal, vagyis leginkább én olvasom hangosan, ő meg kivonatolja a szöveget (leírja, kijavítja, átírja, újrafogalmazza... jó sok radírozással, én meg igyekszem iszonyú türelmes lenni és szedegetem a kihullott ősz hajszálaimat)...

Másrészt viszont, míg ő fogalmaz és higgyétek el, hogy az bizony iszonyú körülményesen megy, mert ugye, őkisasszonyságának körültekintően kell írnia, szóval időm közben, mint a tenger (na jó, inkább egy olyan kisebb forma tó). Én addig hímzek...

Most ellenben legyen a hímzések előtt egy kis kitérő: fánkokat is varrok hamarosan az ajándékok közé. A nagyobbik lányom megígérte, hogy segít nekem. Ugye, milyen aranyos?
(A hímzéseket is mutatom hamarosan...)

Ilyen lett készen a fánkos kulcstartó:

Fehér polár anyagból készült. Remekül ki lehet használni a polár anyag textúráját (mármint, hogy olyan bolyhos, szöszös) és épp elég rugalmas is, hogy enyhén kitömve szépen kidomborodjon.
Egyszer, még jó régen kaptam apró, ütős színű műanyag gyöngyöket. Bár nem igazán szeretem a műanyagot, de úgy éreztem, hogy most igazán megtaláltam azt a gyöngyöt, ami szuperül illik a hófehér fánkra. Hamarosan adok majd leírást is hozzá, jó sok képpel illusztrálva...

Mivel ez a blog tudástranszfer is szeretne lenni a maga szerény módján, ezért elárulom, hogy a fánkot így hívjuk a matematika nyelvén: tórusz vagy toroid.

1 megjegyzés: