augusztus 30, 2012

Kék cicás párna (Pillow with blue cat)



Lili lányom barátnőjének szülinapjára készítettem egy cicás párnát. A kék szín a kedvence, ezért Lili ilyen mintát választott ki a számára.
I made a pillow with a cat for my daughter Lili's girlfriend, for her birthday. Her favourite colour is blue, so Lili selected such a pattern for her.

A középső minta: Tralala minta
Letölthető: pl. INNEN

The centre piece: Tralala design
Download: e.g. FROM HERE
or FROM HERE (PDF)

Hozzávalók (Materials needed):
* sötétkék vászon (navy canvas)
* fehér farkasfog (white ric rac)
* hímzőfonal (embroidery thread)
* anyag az applikációhoz (material for applique)
* olló, tű, varrócérna, jelölő, vonalzó (scissors, needle, thread, marker, ruler)


Elkészítés (Instructions):
  1. A középső főhímzést a megfelelő méretre vágtam.
    I cut the center piece to the appropriate size.
  2. A hímzés jobb-, majd bal oldalára szegélyt varrtam, majd letűztem.
    I made the edge both on the right and the left-hand of the center embroidery. Then I sewed it with very narrow widths.
  3. Elkészítettem a hímzés felső- és alsó szegélyt is, plusz letűztem.
    I similarly made the upper and lower edge too.
  4. Egy vonalzóval megjelöltem a már elkészített szegélyen, hogy hova fog esni a hímzés.
    I marked the lines of the embroideries with a ruler.

  5. Kézzel, hímzőfonallal, a jelölés mentén körben felvarrtam a farkasfogat.
    With hand, I stitched the ric rac along the marked lines.
  6. Kivágtam egy darab anyagból 4 db kört. A farkasfogak találkozási pontjaihoz gombostűvel rögzítettem egy-egy kört. Cikcakkal körbevarrtam néhányszor.
    I cut out 4 cirles from a piece of fabric. To that places where the ric rac lines meet, I fixed one-one circle with pins. Then I sewed the circles with zigzag stitches, a few times.
  7. Elkészítettem a díszítő öltéseket. Részletesen a leírás alján.
    I made the ornamental stitches. Details can be found after this instruction section.
  8. Összevarrtam a hátoldalt és a színoldalt, kihagyva egy kis helyet, ahol ki lehet fordítani majd a párnát, valamint ahol a töltőanyagot bele lehet tenni.
    I sewed the face and the back sheet, but left a small part out. This would be the hole where you can turn the whole pillow inside out, then can stuff it with filler.
  9. Összeöltöttem apró, rejtett öltésekkel a kihagyott szakaszt.
    I sewed the whole with tiny stitches (to be invisible).
  10. A párna szélét elég keskenyen letűztem.
    I sewed a quite narrow seam on the edge of the almost finished pillow.


Díszítősor készítése (How to make the ornamental lines):

1. Lazy daisy



2. Cicatappancsos hímzéssor (Cat paw stitch line)

... ugyanúgy kezdődik, mint a lazy daisy... (... starts with lazy daisy...)

... a lazy daisy fölé franciacsomók kerülnek... (... there are French knots above the lazy daisy stitches...)


... megjelöltem, hogy hova fog esni a következő cicatappancsos öltés...
(... I marked the place of the next cat paw stitch...)

1 megjegyzés:

  1. Hát ez megint nagyon szép lett! Nagyon klasszul leírtad,hogyan kell elkészíteni, és köszi a mintát is(azon az oldalon még nem jártam :) )

    VálaszTörlés