június 13, 2015

Meglepetés párna reppent egy kórházba (Surpise pillow flew to a hospital)

A tanév hamarosan lezárul és ilyenkor ha visszapillantunk, mindig vannak olyan gyerekek, akik valamiért a tanítók, tanárok szíve csücskébe lopták be magukat. Persze, mindannyian tudjuk, hogy egy csemete élete amúgy is megváltozik, amikor kórházba kerül és elsősorban gyógyulni szeretne, de a gyerekek jó része örül, ha tanulhat is, hiszen így nem maradnak le a tanulmányaikban és idővel visszamehetnek a régi osztályukba. Egy-egy kórházi (ágy melletti) óra leginkább olyan, mint egy magánóra: egyéni ritmusban, az egyéni adottságok figyelembevételével történik az ismétlés és az új tananyag átadása, szerintem igazán hatékony tud lenni.
The end of the school year is pretty close and if we look back, there are always children, who are in the corner of our teachers' heart. However we all know, when a child must lie in a hospital, his/her life changes, it's obvious that first of all, s/he wants to heal. Nevertheless, many children want to learn too, since, in this way, they won't be behind with their studies and so they can stay with the old schoolmates. To learn in the hospital, when a teacher sits next to the bed, is just like a private lesson: they can learn in individual rhythm, considering the individual conditions - it can be very effective, indeed.

A tanítóink, tanáraink javaslatai alapján idén is terveztem és nyomtattam a kicsiknek tündéri, a nagyobbaknak elegáns okleveleket/emléklapot, plusz az egyik kórházba kértek tőlem egy rózsaszín-pillangós-virágos párnát egy kislánynak. Örömmel vettem a kérést és megígértem, hogy mint titkos kicsi zöld tündér, megajándékozom egy saját készítésű párnával ezt a tündéri lányt. A tanítónk azt mondta, hogy ez a lány egész évben kiemelkedően szorgalmasan tanult súlyos betegsége mellett is és jó szívvel lepné meg az osztály egészségügyi személyzete és az ott tanító pedagógusok által rendezett tanévzáró ünnepélyen.
Szívből kívánom neki és persze társainak is, hogy gyógyuljon meg, épüljön fel teljesen! Imádkozom mindannyiukért!
Upon the request of our teachers, I designed and print cute certificate for young children and elegant version for the olders. One of our teachers asked a pink-flowery-butterfly pillow too, for a special little girl. I was so glad to listen news about this girl and as a secret little green fairy I promised to present this lovely girl with a self-made pillow. The teacher told me that despite of her serious illness, she was surpassingly hard-working through the whole school year. In that hospital, the ward (with the teachers of that particular hospital) organised an event to close the school year and this girl got the surprise with a certificate. I do wish her (and of course, I pray for all other ill children as well) to heal completely!

A párnát nagyon finom, puha, világoskék flanel szegélyezi és ebből van a háta is. (A fertőtlenítés miatt lehagytam a szokásos vasalt logómat a hátáról.) A mintán megint változtattam és virágos fűmezőre tettem a pillangólánykát, aki - a kívánságnak megfelelően - rózsaszín árnyalatú szárnyakat kapott, kicsit sötétebb (mályvás) árnyalatú ruhácskával. Mivel a jutalmazott tanítványunk már kontrollokra járt vissza a tanév vége felé, ezért illatos hímzőfonat használtam a zöld fűhöz, bízva abban, hogy tényleg hosszabb ideig őrzi az illatát, ahogyan azt nekem ígérték..
(Persze, elkövettem a szokásos hibát: az átadás előtti éjszaka kimostam és a tanítási időben nálunk jellemző reggeli rohanás miatt kivasaltam ugyan, de elfelejtettem lefotózni. Szerencsére e-mail-ben kaptam egy pár fotót és így be tudom tenni ide, milyen lett... :) ...)
The pillow is bordered with very soft, light blue flannel and the same material was used for the back. (Due to the ability to disinfect, I left the usual logo I normally iron on the back.) I changed the pattern a bit and put the butterfly girl in the middle of a flowery field of grass. I used multicolour pink embroidery floss for the wigs and a darker magenta colour to stitch the dress with. I also used special, scented floss to embroider the grass and I hope that it preserves its scent for a longer period of time, as I was promised. I thought, it would be fine, since the rewarded girl is much better now and at the end of this school year, she had to go back to the hospital for regular controls only.
(Of course, I made the usual mistake: in the last night, before I gave it to the teacher, I washed it and since all morning is a rush at home in school time, so though I ironed the pillow, but I forgot to make a photo. Fortunately, I've got some pictures by e-mail, so I can share with you, how it looks ... :) ...)

3 megjegyzés:

  1. Such a thoughtful and beautiful gift! ♥

    VálaszTörlés
  2. Nagyon kedves ajándékot készítettél!
    Szép hétvégét kívánok! :o)

    VálaszTörlés
  3. Csodaszép lett! Szívből készült, szívesen, szeretettel adtad, gyógyít ez is, mint az ima!

    VálaszTörlés