július 22, 2010

Halacskás párnahuzatok (2)

Ezek a párnahuzatok az első applikációs kísérleteim...


Két párnahuzatot varrtam jótékonysági célból, de nem keltek el és visszakaptam őket. (Persze a lányaim rögtön kaptak az alkalmon és azóta az ágyukon vannak.)
Igazi, klasszikus applikációs technikával készültek, főleg gépi varrással (egyenes- és cikcakk öltéssel).
A párnahuzatokat úgy terveztem, hogy akváriumhoz hasonló képet adjon, ezért is választottam világoskék alapot, valamint sötétkék szegélyt. Noha általában kész (vies-zel kitömött) párnákat szoktam készíteni, de ez alkalommal inkább csak huzatot varrtam. Alsó- és felső szegélye végig levarrt, míg a jobb- és bal szélére két-két zsinórt varrtam be, hogy azokat masnira kötve, körben le lehessen zárni a huzatot, megakadályozva a pehelypárna kicsúszását.
A vízinövények elkészítéséhez többféle díszszegélyt, illetve szaténszalagot használtam fel. A szaténszalagoknak csak a két-két szélét varrtam le és kissé megtekertem őket, így egészen különlegesen festenek. Némelyik hal uszonyához is díszszegélyt választottam, a mosások után vasalóval szoktam óvatosan szétvasalni a szálakat. A párnák elkészítésekor még gyöngyöket és gombokat is felhasználtam. A vonalak egy részét textilfilccel rajzoltam meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése