július 20, 2010

Sárkányos párna

A testvérem kérésére készítettem ezt a párnát egy srácnak. Az volt a húgom kérése, hogy legyen egy sárkány a párnán és legyenek rajta gombok is, minél több, illetve lehessen aludni vele. Eredetileg úgy terveztem a párnát, hogy rengeteg gombbal készüljön, üresen hagyva egy sárkányforma területet, de aztán lemondtam erről, mert egyrészt nem voltak annyira apró gombjaim, hogy megvalósíthattam volna ezt a tervet, másrészt kényelmetlen lett volna a sok gomb egy alvós párnán. Mást találtam ki: inkább applikációs technikát választottam és másképp illesztettem bele a gombokat a kompozícióba.

A párnához fehér flanel anyagot választottam, mert az finom, puha. A sárkányt kedves, aranyos állatként képzeltem el és ennek megfelelően igyekeztem szelídíteni a külsején, hiszen mégiscsak alvópárnát díszít.
A sárkányt részekből állítottam össze, gombostűztem, majd rávarrtam géppel az alapra. A két orrlyukat, illetve a háton és fejen lévő kiálló tüskéket bőrből készítettem. A szemek hosszúkás gyöngyből vannak. Mivel a szárnya is fehér színű, ezért azt csillogó fémszállal varrtam és a szélét textilfilccel körberajzoltam, így kiugrik a környezetéből. A zsinórlábakat lifegőre hagytam, kissé behajlítva.

A kép alsó részén virágos mező terül el, e felett repül el a sárkány.
A mező egyes részeit különböző, színátmenetes cérnával szegélyeztem. Virágok tarkítják, amikhez filcből vágtam ki a szirmokat és mindegyik virágfej közepébe egy gombot varrtam. Összesen hat ilyen virágot varrtam, majd további négy apró virág formájú gyöngyöt is felvarrtam.

A jobb felső sarokba láncöltéssel (chain stitch) napocskát hímeztem.

Ezután készítettem el a párna előlapjának szegélyét. Nagyon szeretem a narancsos-barnás színeket, s mivel ezek számomra nagyon megnyugtatóak, ezért választottam párnaszegélynek a sárga-fehér kockás vászon anyagot. A hátlap szintén fehér flanelből van. Az elő- és hátlap összevarrása (majd mosása, vasalása) után vlies anyaggal pufira töltöttem a párnát, így jó lesz majd rajta aludni vagy csak átölelni elalváskor...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése